Cancerul

Imagine preview
(7/10)

Acest proiect trateaza Cancerul.
Mai jos poate fi vizualizat cuprinsul si un extras din document (aprox. 2 pagini).

Arhiva contine 1 fisier doc de 16 pagini .

Iti recomandam sa te uiti bine pe extras, cuprins si pe imaginile oferite iar daca este ceea ce-ti trebuie pentru documentarea ta, il poti descarca. Ai nevoie de doar 4 puncte.

Domeniu: Medicina

Cuprins

1. Schimbari în activitatea obisnuita a intestinului sau vezicii urinare.
2. O rana care nu se vindeca.
3. Pierderi de secretii sau sângerari anormale.
4. Noduli la sân sau oriunde altundeva.
5. Dificultati în deglutitie sau indigestii.
6. Schimbari în aspectul negilor sau alunitelor.
7. Tuse sau raguseala persistenta.

Extras din document

Prezenta unuia dintre semnele de alarma nu înseamna automat ca aveti cancer, dar reprezinta un motiv serios sa va prezentati la medic pentru control. Valoarea lor este aceea ca pot ajuta la depistarea PRECOCE a cancerului, deci cresc mult sansele de vindecare. Si scaderea în greutate poate indica prezenta unui cancer, dar de obicei este vorba de un cancer avansat.

80% din cancere sunt prevenibile prin schimbari în modul de viata. 35% DIN CANCERE POT FI PREVENITE PRIN DIETÃ, SI ÎNCÃ 30% PRIN A NU FUMA.

Legatura dintre cancer si dieta.

Este vorba de 14 recomandari pentru prevenirea cancerului prin dieta, extrase din Raportul "Alimentatie, nutritie si prevenirea cancerului: o perspectiva globala", bazat pe analiza a peste 4500 de studii stiintifice de un grup de 150 de specialisti din întreaga lume. Ele reprezinta cel mai valoros pachet de recomandari ce pot fi oferite la ora actuala pentru reducerea riscului de cancer.

Recomandari dietetice pentru prevenirea cancerului

1. Adoptati o dieta predominant vegetala, care sa contina o varietate de fructe, leguminoase si cât mai putine alimente amidonoase rafinate.

2. Evitati surplusul sau deficitul ponderal, si limitati câstigul ponderal în timpul perioadei de adult la mai putin de 5 kg.

3. Daca profesiunea nu va solicita fizic, efectuati zilnic o plimbare în pas vioi de aproximativ o ora (sau o alta activitate similara). De asemenea, acumulati cel putin o ora de exercitiu fizic viguros pe saptamâna.

4. Consumaai 400-800 g (sau 5 sau mai multe portii) pe zi dintr-o varietate de legume, verdeturi si fructe, pe tot parcursul anului.

5. Consumati 600-800 g (sau cel putin 7 portii) pe zi dintr-o varietate de cereale integrale, leguminoase (fasole, linte, soia, mazare, etc.), radacinoase si cartofi. Obisnuiti-vp sa preferati alimentele prelucrate si procesate câtmai putin. Limitati consumul de zahar rafinat.

6. Nu se recomanda consumul de alcool.

7. Nu se va consuma sau cel putin se va limita consumul de carne rosie la maximum 80 g pe zi. Aceasta este de preferat sa fie înlocuita cu carne de peste, pasare, si alte animale nedomestice.

8. Se va limita consumul de alimente grase, în special a celor de origine animala. În ce priveste uleiurile vegetale, acestea se vor folosi în cantitati modeste.

9. Se va limita consumul de alimente sarate si se va reduce sarea folosita la gatit si cea adaugata la masa. Sevor folosi mirodenii si condimente vegetale pentru asezonarea alimentelor.

10. Nu folositi alimente care, ca urmare a pastrarii timp îndelungat la temperatura camerei, sunt expuse contaminarii cu micotoxine (prin mucegaire).

11. Pentru conservarea alimentelor alterabile cumparate sau pregatite acasa se va folosi refrigerarea, congelarea si alte metode adecvate.

12. Atunci când nivelurile aditivilor, substantelor contaminante si a altor reziduuri sunt reglementate cu atentie,prezenta lor în alimente sau bauturi nu produce daune sanatatii. În schimb, folosirea improprie a acestor substante sau lipsa reglementarilor în domeniu pot primejdui sanatatea, lucru valabil cu deosebire în tarile în curs

de dezvoltare.

Fisiere in arhiva (1):

  • Cancerul.doc