Substantele Active din Ananas

Imagine preview
(8/10)

Acest referat descrie Substantele Active din Ananas.
Mai jos poate fi vizualizat cuprinsul si un extras din document (aprox. 2 pagini).

Arhiva contine 1 fisier doc de 10 pagini .

Profesor indrumator / Prezentat Profesorului: Adina Mihuta

Iti recomandam sa te uiti bine pe extras, cuprins si pe imaginile oferite iar daca este ceea ce-ti trebuie pentru documentarea ta, il poti descarca. Ai nevoie de doar 4 puncte.

Domeniu: Chimie Generala

Cuprins

Ananasul. Substanţa activă din ananas
1.Ananasul – generalitaţi 4
2.Substanţele din ananas 5
2.1.Sucul de ananas 6
2.2. Ananasul sub forma de extract 6
3. Actiunea substantelor din ananas 6
3.1.Protejează ficatul 7
3.2. Menţine sănătatea hormonală 7
3.3. Stimulează instinctul de conservare 8
4. Puterile secrete ale ananasului 9
4.1.Secrete dezvaluite 9
5. Ananasul in bucataria 10
5.1. Preparate culinare cu ananas 10
Bibliografie 12

Extras din document

Ananasul. Substanţa activă din ananas

1.Ananasul - generalitaţi

Ananasul (Ananas comosus) este numele comun atat al plantei tropicale cat si al fructului. Ca si bananele sau portocalele, ananasul se cultiva numai in zonele calde. Originar din sudul Braziliei si al Paraguayului, unde bastinasii il numeau “nana”, adica “fructul delicios, parfumat”, ananasul a fost adus in Europa de Cristofor Columb si a fost cultivat in sere incepand cu anul 1720.

Se povesteste ca atunci cand Cristofor Columb a ajuns in Guadalupe, a fost intampinat de bastinasi cu ananas, in semn de bun venit. Acesta a notat in carnetul sau: ”Este asemenea conului de brad, dar este de doua ori mai gros. In plus, gustul lui este excelent. Poate fi taiat cu un cutit asa cum se despica napul si pare a fi foarte sanatos”. La plecare, Cristofor Columb a primit un ananas in dar de la indieni, pentru a-l oferi apoi lumii intregi. In secolul al XV-lea, numai regii se rasfatau cu parfumul “nana”, dar din secolul al XVIII-lea, cand a inceput sa se cultive in sere, fructul devine preferatul multora. Intr-un text scris in 1789 se precizeaza: ”Avocado, grapefruit, papaya, imense trufe de ananas cresc fara nici un chin in sere. Femeile mananca insa cu prudenta acest ultim fruct, altfel devin sterile”. Prin 1790, fructul ajunge si in Hawaii, dar abia in secolul XX aceasta exotica insula devine una din principalele producatoare de ananas din lume. Hawaienii il numesc “fructul de aur”, fiind un simbol al ospitalitatii, similar painii cu sare de la noi si il folosesc mai ales in prajitura cu nuca.

2.Substanţele din ananas

Ananasul este un fruct comestibil cărnos, cu gust dulce-acrişor şi foarte aromat. Stimulind organismul, este recomandat mai ales pentru buna sa digestibilitate.

Ananasul are o multime de calitati nutritive. Contine toata gama de vitamine (A, B, C, E), acid citric, acid malic, iod, magneziu, potasiu, fosfor, calciu, mangan, sulf, fier, zaharoza, glucoza, celuloza si bromelina.

Bromelaina – principala substanţă activă din ananas – este cea care îi conferă acestui fruct proprietatea de a arde grăsimile şi de a îmbunătăţi digestia.

Ananasul contine multa apa (83-84%), protide, hidrati de carbon, acizi organici, bromelina, cisteine similare ca actiune bromelinei, pectine, fibre vegetale, vitamina C. Are un aport caloric redus si contine putine substante minerale si vitamine. Datorita bromelinei, este foarte util in atonie gastrica si anorexie.

Ananasul este unul dintre putinele alimente care ajuta la scaderea in greutate, datorita bromelinei ce o contine, calmeaza arsurile stomacale, stimuleaza circulatia sanguina, ajuta la disparitia negilor si a bataturilor, are o actiune antioxidanta puternica, fiind recomandat in ateroscleroza, boli ale inimii, astm, artrite reumatoide, afectiuni ale colonului. Este nutritiv, dezintoxicant, diuretic, intareste sistemul imunitar. Este recomandat a fi consumat regulat in anemii, obezitate, intoxicatii, guta, litiaza, deminaralizare, sinuzite acute.

Ananasul e un fruct recomandat la dieta. Dar este si foarte sanatos. Bogat in fibre si micronutrienti, se pare ca ajuta la protectia organismului de cancer si, prin dispersarea blocajelor sangvine, creste protectia la nivelul inimii. Daca vrei un plus de energie si de imunitate, adauga in alimentatia ta ananas.

Pentru ca, fie sub forma de suc, fie proas¬pat, este bogat in antioxidanti, care ajuta la protectia organismului de radicali liberi si cresc imunitatea. Con¬tine enzime care dizolva protei¬nele provenite din mancare, deci ajuta la digestie (si, pentru ca acestea sunt mai mici, sunt mai repede absorbite de sistemul digestiv, deci nu se depun).

Se mananca sub forme diverse, in stari mai mult sau mai putin "naturale": proaspat, conservat, inghetat, suc, sirop sau tras in zahar (desigur, ultimele doua variante nu au nicio legatura cu regimurile de slabire).

Cea mai buna veste este ca o cana plina cu ananas bucati, crud, contine doar 76 de calorii si tine de foame mult timp.

2.1.Sucul de ananas

Este cea mai simpla forma in care poti profita de efectele de slabire ale ananasului. Fructul in sine e greu de taiat si de curatat, mai ales ca la serviciu nu ai timp de astfel de operatiuni. Ai grija, insa, sa nu bei prea mult suc pe parcursul zilei, pentru ca poate avea puternice efecte purgative. Iar pentru ca vine anotimpul mai rece, sa stii ca un surplus de vitamina C (perfect in ca¬zuri de raceala sau temperatura mai mare), poti sa-l iei si din su¬cul de ananas.

Fisiere in arhiva (1):

  • Substantele Active din Ananas.doc