Povestea vinului - recenzie

Pagini : 5 în total
Cuvinte : 2049
Mărime: 114.07KB (arhivat)
Publicat de: Alex A.
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

“Povestea vinului” ne spune istoria acestei bauturi incepand din cele mai vechi timpuri si pana la ultimele noutati ale secolului nostru. Fara sa fie numai o insiruire tipologica, “Povestea vinului” este mai putin povestea licorii, cat cea a bautorului de vin din diferite epoci, o naratiune antropologica si o biografie descriptiva in acealasi timp.

Aceasta carte este de-a dreptul impresionanta din punct de vedere al ilustratiilor spectaculase si al continutului in care ne amuzam cu o multime de anecdote la fel de suculente ca insusi subiectul cartii si descoperim care sunt unele dintre cele mai incantatoare vinuri accesibile si noua.

De exemplu, autorul spune: “Vinul are o fata dubla: te poate face zeu, te poate face deci, imparat sau te poate face praf, deci cersetor.”

Bestseller-ul international al celui mai cunoscut scriitor despre vin, este o carte de cultura generala care vine sa umple un gol, invatandu-ne nu doar sa savuram, ci si sa regandim vinul, acest elixir nascut, asa cum spune Johnson, pentru a ne alunga nelinistile. Scrisa cu umor tipic englezesc, in stilul inconfundabil al lui Hugh Johnson, “Povestea vinului” e o lectura captivanta care ne poarta pe nesimtite de-a lungul intregii istorii a culturii si civilizatiei umane, din antichitatea greaca pana in secolul al XXI-lea. Pe drum, patrundem, de pilda, in nesfarsita dezbatere despre originea viilor din Franta, aflam ca vinul isi datoreaza viata lunga unui dop pus la o sticla in secolul al XVII-lea sau ca presedintele american Thomas Jefferson era convins ca vinul e "singurul antidot impotriva pacostei numita whiskey".

Tiparita in conditii grafice deosebite, cartea e minunat ilustrata si adaposteste o serie de fotografii de arhiva nemaivazute pana acum.

Considerata de mai multe publicatii cartea anului, editia disponibila si in limba romana aduce la zi varianta din 1989. Prin formatul de album de arta se obtine o data in plus reliefarea statutului pe care vinul l-a avut timp de milenii, acela de lux suprem al omenirii. Precum scrie Hugh Johnson : “ Oamenii si l-au facut zeu si l-au adorat. Urmele lui sunt peste tot si eu le-am urmat pe toate.”

Cartea este, inainte de toate, o poveste despre oameni si pasiunea lor pentru vin, incepind din antichitate si pina in zilele noastre - o istorie a gustului si aromelor atent mestesugite de vinificatorii haraziti a fi deopotriva fermieri si artisti, truditori si visatori, alchimisti si contabili.

Incepe cu o istorisire a autorului: “La curtile regelui Jamshid o femeie din harem chinuita de insuportabile dureri de cap nervoase, a vrut sa le puna capat luandu-si viata, cu temuta otava, struguri care stateau intr-un loc si fermentasera. In loc de moarte bautura i-a adus o stare euforica si un somn odihnitor. Cuminte, ea i-a spus regelui ce sa intamplat, dupa care Jamshid nu stia cum sa faca mai mult vin.”

La inceput avem o imagine de ansamblu asupra istoriei vinului si a fabricarii sale si se incheie cu tabele de referinta folosite in interpretarea corecta a informatiilor aflate pe eticheta unei sticle de vin, la pastrarea si servirea vinului sau la potrivirea optima dintre acesta si diversele feluri de mancare. Este incarcata de imagini sugestive, abordeaza subiectul alegerii si degustarii vinurilor intr-o maniera foarte atractiva. Fiecarei regiuni viticole i se dedica cate un intreg capitol care cuprinde descrierea celor mai importante podgorii, harti si o multitudine de informatii prezentate detaliat: de la specificul regiunii, tipul de sol, principalele soiuri cultivate pana la cele mai reprezentative podgorii.

Preview document

Povestea vinului - recenzie - Pagina 1
Povestea vinului - recenzie - Pagina 2