Procesului de Pregatire Musculara in Lectia de Educatie Fizica

Imagine preview
(10/10 din 1 vot)

Acest proiect trateaza Procesului de Pregatire Musculara in Lectia de Educatie Fizica.
Mai jos poate fi vizualizat cuprinsul si un extras din document (aprox. 2 pagini).

Arhiva contine 1 fisier doc de 72 de pagini .

Iti recomandam sa te uiti bine pe extras, cuprins si pe imaginile oferite iar daca este ceea ce-ti trebuie pentru documentarea ta, il poti descarca. Ai nevoie de doar 9 puncte.

Domeniu: Educatie Fizica

Cuprins

PLANUL LUCRĂRII
INTRODUCERE . 4
MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI . 5
CAPITOLUL I. BAZELE TEORETICO-METODOLOGICE ALE DEZVOLTĂRII FORŢEI . 6
I.1. Pregătirea forţei musculare prin diferite regimuri musculare . 6
I.1.1. Regimul concentric . 6
I.1.2. Regimul izometric . 7
I.1.3. Regimul excentric . 9
I.1.4. Regimul pliometric . 11
I.2. Particularităţi ale dezvoltării forţei la vârsta 14-16 ani . 14
I.3. Rolul forţei în realizarea pregătirii musculare . 17
I.4. Legile pregătirii de forţă . 19
I.5. Metodele şi conţinutul antrenamentului de forţă . 22
I.5.1. Antrenamentul dinamic pozitiv . 22
I.5.2. Antrenamentul dinamic mixt negativ şi pozitiv. 23
I.5.3. Antrenamentul dinamic negativ . 28
CAPITOLUL II. ORGANIZAREA CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE . 30
II.1 Scopul . 30
II.2 Obiectivele cercetării . 30
II.3. Sarcinile cercetării . 30
II.4. Ipotezele cercetării . 30
II.5. Metodele de investigaţie în cercetarea ştiinţifică şi rolul lor în cercetarea noastră . 31
II.6. Locul şi condiţiile de desfăşurare a cercetării . 35
II.7. Etapele desfăşurării cercetării. 36
CAPITOLUL III. ARGUMENTAREA EXPERIMENTALĂ ŞI OPTIMIZAREA PROCESULUI DE PREGĂTIRE MUSCULARĂ ÎN LECŢIA DE EDUCAŢIE FIZICĂ PRIN COMBINĂRI DE REGIMURI DE CONTRACŢII . 37
III.1. Aplicarea programelor de combinări de regimuri de contracţii în cadrul grupei experiment . 37
III.2. Analiza şi interpretarea rezultatelor obţinute . 50
CONCLUZII . 59
BIBLIOGRAFIE . 60
ANEXE . 62

Extras din document

INTRODUCERE

Din analiza literaturii de specialitate am constatat că potenţialul biomotric al tinerei generaţii este în continuă scădere, aspect determinat de motivaţia copiilor, care sunt influenţaţi de sistemul informaţional, o insuficientă literatură de specialitate adresată ciclului gimnazial, de situaţia socială, economică, etc.

Literatura de specialitate recomandă metode care nu întotdeauna şi-au atins scopul, iar conţinutul pregătirii forţei din programa şcolară nu duce la cele mai bune rezultate şi, astfel, generaţii de elevi rămân deficitare în această direcţie.

Obiectivele principale care vizează calitatea psihomotrică – forţă, sunt dezvoltarea tonusului grupelor musculare implicate în menţinerea atitudinii corporale corecte şi dezvoltarea forţei marilor grupe musculare, a forţei în regim de viteză (detentă) şi a forţei în regim de rezistenţă neuromusculară.

MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI

Combinarea diferitelor regimuri de contracţii, a reprezentat o preocupare constantă a unor autori specializaţi în domeniu, care prin studiile efectuate, au evidenţiat utilizarea diverselor combinări, în vederea unei pregătiri musculare cât mai complete.

Majoritatea specialiştilor în teoria şi metodica educaţiei fizice, precum şi în antrenament sportiv, propun diferite metode de dezvoltare a forţei, toate având la bază efortul muscular ridicat, aplicat cu viteze diferite de contracţie.

La 14-16 ani lecţiile trebuie orientate spre întărirea grupelor de muşchi. Trebuie ţinut cont de atitudinea diferenţiată şi de tendinţa măririi forţei muşchilor mai slab dezvoltaţi, ceea ce cere o atitudine diferenţiată în procesul alegerii, folosirii mijloacelor şi metodelor pentru dezvoltarea forţei la elevi de vârste diferite şi mai cu seamă la vârsta preadolescentă.

Până în prezent, în literatura accesibilă nouă, nu există o fundamentare cu caracter ştiinţific a tehnologiei aplicării combinării regimurilor de contracţii musculare în cadrul lecţiei de educaţie fizică. Programele de studii în ciclul liceal nu au o orientare prioritară în vederea unei pregătiri musculare complexe a elevilor.

CAPITOLUL I. BAZELE TEORETICO-METODOLOGICE ALE DEZVOLTĂRII FORŢEI

I.1. Pregătirea forţei musculare prin diferite regimuri musculare

I.1.1. Regimul concentric

Definiţie: regimul concentric este regimul de contracţie care se caracterizează prin scurtarea muşchiului, astfel încât capetele musculare se apropie în timpul contracţiei dezvoltând tensiune.

Faza concentrică: faza de ridicare dintr-un exerciţiu. De exemplu, când se ridică o greutate ( extensia braţelor la verticală din poziţia culcat pe bancă ), mişcarea de ridicare a braţelor este faza concentrică sau “ pozitivă „ a exerciţiului.

Avantajele şi dezavantajele regimului concentric

Avantajele :

- Uşor de pus în aplicare

- Varietate mare de metode

- Acţiune asupra masei musculare

- Acţiune asupra vascularizării

- Permite dezvoltarea unor tensiuni importante

- Permite activarea la maxim a muşchilor datorită oboselii

- Câştig de forţa in toata amplitudinea gestului

- Permite creşterea vitezei de contracţie

- Permite creşterea coordonării

Inconveniente :

- Se schimbă adesea metodele pentru a evita stagnarea

Fisiere in arhiva (1):

  • Procesului de Pregatire Musculara in Lectia de Educatie Fizica.doc

Alte informatii

MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII UNIVERSITATEA DIN PITEŞTI FACULTATEA DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT