Dieta Vegetariana - Fibrele Alimentare

Imagine preview
(7/10 din 1 vot)

Acest referat descrie Dieta Vegetariana - Fibrele Alimentare.
Mai jos poate fi vizualizat cuprinsul si un extras din document (aprox. 2 pagini).

Arhiva contine 1 fisier doc de 18 pagini .

Profesor indrumator / Prezentat Profesorului: NISTOR ILEANA DENISA

Iti recomandam sa te uiti bine pe extras, cuprins si pe imaginile oferite iar daca este ceea ce-ti trebuie pentru documentarea ta, il poti descarca. Ai nevoie de doar 5 puncte.

Domeniu: Industria Alimentara

Cuprins

- DIETA VEGETARIANA- GENERALITATI pag. 4
- Mancarurile vegetariene- binefacere pentru sanatate pag. 4
- Prevenirea cancerului pag. 4
- O inima sanatoasa pag. 4
- Controlul diabetului pag. 5
- Scade tensiunea pag.5
- PIRAMIDA VEGETARIANA pag.5
- CLASIFICAREA PERSOANELOR VEGETARIENE pag. 6
- CE PROMIT REGIMURILE VEGETARIENE? pag. 6
- FIBRELE ALIMENTARE pag. 7
-Care este rolul fibrelor alimentare? pag. 7
-Care sunt alimentele bogate in fibra? pag. 8
-Continutul de fibre in alimente pag. 8
- DIETA UNUI VEGETARIAN pag. 9
-Ziua I pag. 9
-Ziua II pag. 10
-Ziua III pag. 12
-Ziua IV pag. 13
-Ziua V pag. 14
-Ziau VI pag. 15
-Ziua VII pag. 16
- CONCLUZII pag. 17
- BIBLIOGRAFIE pag. 18

Extras din document

DIETA VEGETARIANA

GENERALITATI

Conform raportului Asociatiei Dietetice Americane despre dietele vegetariene, acestea sint asociate cu un risc redus de obezitate, boli coronar-arteriale, hipertensiune, diabet zaharos, cancer colorectal si a plamanilor, boli a rinichilor. Au fost publicate documente de la al treilea congres international al Nutritiei Vegetariene in "The American Journal of Clinical Nutrition" din septembrie 1999. Acestea au relevat multiplele beneficii a unei diete bazate pe fructe, legume, nuci si seminte, cereale: 1.Consumarea intensa a fructelor si legumelor a fost asociata cu riscul redus a bolilor cardiovasculare, mai multor feluri de cancer si a altor boli cronice (cataracte si degenerare maculara).

2.Legumele (fasole, bobi de mazare si arahidele) sint surse excelente de proteina, fibra si unei varietati de micro nutrienti si fitochemicale ce ar putea proteja impotriva bolilor.

3.Consumul regulat al nucilor duce la scaderea riscului bolilor cardiace si a mortalitatii

4.Consumarea cerealelor reduce riscul bolilor de inima, diabet, cancerul stomacului si a intestinului.

Mancarurile vegetariene – binefacere pentru sanatate

Un meniu vegetarian este o cale eficienta si placuta de a avea o sanatate buna. Stilul de meniu vegetarian este bazat pe o mare varietate de mancaruri satioase, delicioase si sanatoase. Vegetarienii evita carnea, si produsele derivate. Cei care includ lactatele si ouale in dieta lor se numesc lacto-ovo vegetarieni. Vegetarienii (uneori numiti vegani) nu mananca nici carne nici lapte sau oua. Desi exista avantaje in optiunea pentru o dieta lacto ovo vegetariana, o dieta exclusive vegetariana reduce riscul multor afectiuni.

Prevenirea cancerului

Dieta vegetariana ajuta la prevenirea cancerului. Studiile efectuate asupra vegetarienilor arata o injumatatire a ratei deceselor in randul acestora fata de restul populatiei

Dieta vegetariana ajuta impotriva cancerului prin continutul scazut de grasime si continutul crescut de fibre fata de alte diete. Vegetarienii consuma mai mult beta caroten din plante. Acesta poate fi explicatia pentru scaderea cazurilor de cancer la plaman.

Unele din efectele anti-cancer ale dietei vegetariene nu pot fi inca explicate. De exemplu cercetatorii nu sunt siguri ca vegetarienii au mai multe celule albe de tipul “asasini naturali” capabile sa caute si sa distruga celulele canceroase.

O inima sanatoasa

Vegetarienii au un nivel mai mic al colesterolului decat cei care mananca carne, iar bolile de inima nu sunt raspandite in acelasi grad printre vegetarieni. Motivul este unul simplu, meniul vegetarian contine putine grasimi saturate si foarte putin sau deloc clesterol. Din moment ce colesterolul este gasit numai in produse de origine animala, meniul vegetarian contine numai produse fara colesterol.

Controlul diabetului

Unele studii asupra diabetului arata ca o dieta bogata in carbohidrati complecsi (care se gasesc in plante) si cu continut scazut de grasimi, este cea mai buna in controlul diabetului. Deoarece diabeticii au un risc crescut de boli de inima, evitarea grasimii si colesterolului este unul din dezideratele dietei diabeticilor si de aceea dieta vegetariana este ideala.

Scade tensiunea

Un numar de studii, incepand cu 1920, arata ca vegetarienii au o tensiune mai mica decat non-vegetarienii. Unele au arata ca adaugarea carnii in dieta ridica rapid si semnificativ tensiunea. Acest efect al dietei vegetariene, apare pe langa cele ale continutului redus de sare, unele persoane fiind capabile sa renunte la medicatia luata.

Piramida vegetariana

Studiile arata ca vegetarienii din intreaga lume se bucura de cea mai mare speranta de viata, iar incidenta bolilor cronice este scazuta la aceasta categorie.

Piramida vegetariana este de un real ajutor in combinarea corecta a alimentelor de baza -cerealele si legumele, pentru a asigura toti cei noua amino-acizi esentiali in cantitati adecvate. Conform nutritionistilor, o dieta sanatoasa trebuie sa contina toti nutrientii esentiali in cantitate adecvata, pentru a preveni atat excesul cat si deficientele nutritionale. In plus, dieta trebuie sa promoveze un aport echilibrat de glucide, lipide si proteine pentru a reduce riscul aparitiei de boli cronice.

- Cele trei categorii principale de alimente – fructe si legume, cereale integrale si leguminoase – trebuie consummate la fiecare masa.

- Din grupa semintelor, nucilor, uleiurilor vegetale si lactatelor – alimentele pot fi consumate zilnic.

- Ouale si dulciurile pot fi consumate doar de cateva ori pe saptamana.

- Consumul a cel putin 6 pahare de apa este indicat pentru asigurarea unei stari bune de sanatate.

- Activitatea fizica – efectuata cu regularitate, la un nivel adecvat pentru mentinerea unei greutati sanatoase.

- Consumul de bauturi alcoolice – vin, bere trebuie sa se faca cu moderatie, iar cel de bauturi spirtoase, doar in mod ocazional.

- Uleiurile vegetale nerafinate trebuie consumate zilnic.

Fisiere in arhiva (1):

  • Dieta Vegetariana - Fibrele Alimentare.doc

Alte informatii

PREZENTAT LA EXAMENUL DE "NUTRITIE UMANA SI ECOTOXICOLOGIE" DIN CADRUL FACULTATII DE INGINERIE