Totul despre Carbohidrati

Imagine preview
(7/10 din 1 vot)

Acest referat descrie Totul despre Carbohidrati.
Mai jos poate fi vizualizat un extras din document (aprox. 2 pagini).

Arhiva contine 1 fisier doc de 5 pagini .

Iti recomandam sa te uiti bine pe extras si pe imaginile oferite iar daca este ceea ce-ti trebuie pentru documentarea ta, il poti descarca. Ai nevoie de doar 4 puncte.

Domeniu: Industria Alimentara

Extras din document

Rolul carbohidratiilor, numiti si glucide, in anabolism, este un punct crucial pentru culturisti. Totusi acest nutrient sufera de o proasta reputatie. In planul cresterii musculare uzul glucidelor, in acelasi timp cu proteinele, reduce asimilarea si retentia celei din urma. In ceea ce priveste pierderea grasimii, carbohidratii, vor fi cu lipidele 'inamicii absoluti'. In acelasi timp carbohidratii sunt carburantii esentiali ai antrenamentului, iar absenta lor in timul unui regim de slabire, este asociata cu o pierdere importanta in masa musculara.

Interactiune intre proteine si carbohidrati

Armonia combinari intre alimente, este un element cheie a succesului in culturism. Unele nutrimente sunt mult mai eficace atunci cand sunt consumate cu altele. Ne gandim la amestecul proteinelor din ou cu proteinele din lapte, care produc o sinergie anabolica mult mai puternica decat atunci cand este folosita un singur tip de proteina.

Insa unele combinatii pot fi negative. Una dintre cele mai nefaste interactiuni, citate, este luarea carbohidratiilor cu proteinele. De fapt, in stomac, proteinele au nevoie de o stare acida, pentru o buna digerare si asimilare. Din contra,carbohidratii, au nevoie de o stare bazica (stare contrara aciditatii) pt o buna utilizare.

In timp ce luam proteine si glucide (carbohidrati), noi transmitem 2 semnale contradictorii la stomac: una este de a produce o stare acida, pentru digestia proteinelor, si cel de al 2 lea semnal este acela de a nu produce starea acida, pentru o buna utilizare a carbohidratiilor. In consecinta, aciditatea totala din stomac nu atinge momentul optim necesar unei bune digestii a glucidelor.

Din aceasta teorie s-au nascut regimuri foarte in voga in anii '70-'80. Ea consista in a nu amesteca niciodata alimentele bogate in proteine cu cele bogate in carbohidrati. Concret, prima masa este bogata in glucide si saraca in proteine, pe cand cea de a2a masa este bogata in proteine si saraca in carbohidrati. Ce se intampla dupa 20 de ani? Aceste regimuri au facut proba eficacitatii lor?

Sinergia carbohidratiilor cu creatina

Descoperirile stintifice recente, au pus sub semnul intrebarii aceasta interactiune pseudo-negativa intre carbohidrati si proteine. Un exemplu frapant este influenta glucidelor asupra absorbtiei si utilizarii creatinei. Aceasta ultima substanta azotata este legata de amino acizi. Din acest fapt creatina este aproape de proteine.

Noi stim ca retentia musculara a creatinei este mult ameliorata atunci cand este luata cu carbohidrati. Aceasta sinergie este explicata prin impactul stimulant pe care-l exercita glucidele in secretia insulinei. Aceasta din urma va ajuta creatina sa penetreze in celulele musculare de o maniera mult mai rapida, mai masiva si mai eficace. Avem aici un exemplu care pune sub semnul intrebarii ideea interactiunii negative intre substante azotate(proteine) si glucide.

Impactul carbohidratiilor in retentia azotului

Cercetariile medicale, folosind ultima tehnologie de marcaj izotopic, au putut determina cu precizie impactul carbohidratiilor in proteinele alimentare. De aici iese o infirmare totala a teoriei regimurilor disociate. Izotopii ne arata ca atunci cand sunt luate alimente, cum ar fi albusul de ou, nu sunt asimilate complect.

O mare parte din aminoacizii lor sunt eliminati fara a fi macar digerati. Deci proteinele, singure nu sunt atat de eficace. In schimb, in momentul ce carbohidratii sunt adaugati la aceste proteine, cercetatorii noteaza ca retentia de azot legata de aceste proteine, utilizarea amino acizilor este ameliorata.

Contrar a ceea ce gandeam, exista o sinergie pozitiva intre proteine si carbohidrati, in momentul in care dorim cresterea masei musculare. Daca la nivelul stomacului se poate crea interactiuni, corpul nostru le va compensa mai tarziu. De fapt este mai mult decat o compensare, din moment ce bilantul pozitiv este mult mai mare decat raportul proteinelor utilizate singure. Aici trebuie ajutat ca acum proteinele in pudra sunt ultra filtrate si pentru multi deja digerate, ceea ce face mai putin necesara si mai putin critica rolul stomacului in asimilarea lor.

Interactiunea in viteza de asimilare a proteinelor

Acolo unde se poate crea o interactiune, pe care unii o pot judeca negativa, este in viteza de digestie a proteinelor. De fapt proteinele singure sunt digerate mai rapid si in consecinta ajung mai repede in sange si in muschi. Carbohidratii vor incetini acest flux de proteine. Aceasta este uneori rau, uneori bine. Un lucru bun este digestia lenta a proteinelor mai ales a caseinei. Aceasta incetinire va accentua impactul anti-catabolizant al caseinei.

Aceasta accentuare se va face simtita mai mult in intensitate, cu o mai mare protectie a masei musculare, decat duratia protectiei in cazul folosirii caseinei singure. In schimb, carbohidratii vor incetini deasemenea proteinele rapide, precum zerul, ceea ce poate transforma aceasta proteina anabolizanta (atunci cand este luata singura) in proteina anticatabolica (atunci cand este luata in combinatie cu carbohidratii).

Este alegerea culturistului de a modula combinatiile alimentare in functie de obiectivele sale. Exista doua momente in timpul zilei, unde este preferabil de

Fisiere in arhiva (1):

  • Totul despre Carbohidrati .doc